Logg inn Prøv gratis i 30 dager

Spørsmål fra Klarna angående søknaden din

Det er ikke alltid Klarna godkjenner søknaden din med en gang. De kan for eksempel ha spørsmål rundt leveringstiden din, salgsbetingelsene dine eller spørre når du vil "aktivere betalingen" eller "aktivere ordren" fra kunden. 

For Klarna sin del er det viktig at ditt kundeforhold til dem ikke skal føre til mye ekstra arbeid og de ønsker å redusere risikoen for refusjoner/klager så mye som mulig. Derfor er salgsbetingelsene dine helt avgjørende for om du blir godkjent eller ikke. 

Edpay vil "aktivere betalingen" fra kunden med en gang kunden har gjennomført kjøpet. Det betyr at vi registrerer at tjenesten er levert med en gang, sånn at Klarna kan trekke beløpet fra kunden. Vi har ikke mulighet til å vente til en dato frem i tid (for eksempel kursstart) med å trekke beløpet.

Derfor må vi gi kunden tilgang til noe med en gang (bonus materiell, arbeidsbok etc), og samtidig skrive i salgsbetingelsene at dette regnes som at tjenesten er levert. Du kan for eksempel også skrive at kunden ikke har angrerett og at de aksepterer dette ved kjøp.

Dette burde være nok til å bli godkjent hos Klarna. Hvis ikke, send gjerne en mail til [email protected] så kan vi hjelpe deg!

Close

80% ferdig

Start prosessen i dag!

Fyll ut navn og epost under, så hjelper jeg deg med å ta i bruk Vipps.